NORBINHO OLDALA
Menü
 
Sport Hírek
 
Mennyien voltunk itt!
Indulás: 2006-12-31
 
Google

Google

 
Szavazás I.
Ki nyeri az idei BL-t?

Real Madrid
Arsenal
Inter
Manchester United
Bayern München
Barcelona
Chelsea
Más csapat
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Milyen nap van ma?!

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
G-portal Mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Számláló
 
Eto'o
 
Hirdetés
 
Autós Hírek
Autós Hírek : BMW X5: a birodalom visszavág

BMW X5: a birodalom visszavág

VG.hu  2007.01.02. 11:09

Legfőbb piaci ellenlábasainak közelmúltbeli lépéseire válaszolt a bajor márka, amikor leleplezte nagykategóriás luxus-hobbiterepjárójának második generációját. Naná, hogy az új X5-ös (E70) méreteit, műszaki kvalitásait és szolgáltatásait illetően is jókora lépést tett előre.

A müncheniektől megszokott hétéves modellváltási ciklus aktuális állomására bedübörgő új X5-ös - ahogyan kategóriája is - meglehetősen filozofikus jelenség. A mérce korántsem hétköznapi, így a célközönség számára nem a lábtér, a kesztyűtartó mérete, a gazdaságosság, vagy éppen a csomagtér variálhatósága lesz domináns. Mindezeknél sokkal fontosabb a markáns identitástudat, amelyet a rivális Audi Q7-es, valamint a Mercedes-Benz M- és GL-osztály is ügyesen prezentál. Robusztus megjelenés, hangsúlyos márkajegyek, erős motorok és high-tech fedélzeti infrastruktúra. Egy speciális szegmens, ahol kár lenne a vételár és a kapott érték arányának mérlegelésével időzni - bár a 14 960 000 forintos induló ár és a mögöttes tartalom e téren is versenyképes lenne.

 

Méretre szabva

Az új X5-öst körbejárva abszolút jól érzékelhető az 1999-ben debütált elődmodellhez viszonyított méretnövekedés, az autó minden dimenzióját tekintve nagyobb. Az ötajtós, önhordó karosszéria hosszúsága 18,7, szélessége 6,1, magassága pedig 1,6 centivel nyúlik túl a korábbi méreteken, ezzel együtt természetesen a tengelytávolság is nőtt, pontosan 11,3 centivel. A kocsitest orrán a hűtővesék is nagyobbak lettek, a lámpatestek formája (hátul LED-csöves) és a takaróelemek éltörései pedig a Chris Bangle-iskola stílusát tükrözik - az előző X5-ös volt az utolsó BMW modell, amelyik még a régi designfilozófia képviseletében volt palettán.

A méretnövekedésből az utas- és csomagtér is jócskán profitált. Elöl túláradó helykínálat mellett találunk pozíciót, körülöttünk minden szellős, világos, nyújtózkodni azonban egyik kezelőszervért vagy pohártartóért sem kell. Az atmoszféra úrias, tipikusan BMW-s, a minőség makulátlan. A középső sorban gyakorlatilag hasonlóan nagyvonalú kényelemben utazhatunk, mint a 7-es limuzin hátsó ülésén, a lábtér itt 4 centit nőtt a korábbi típushoz képest. A csomagtér befogadóképessége alaphelyzetben 110 literrel, 620 literesre gyarapodott, a hátsó ülések előredöntésével nyerhető maximális poggyásztér kapacitás pedig 200 literrel (1750 l) múja felül az elődét.

Variációk

Az utastér azonban nem csupán a vázolt helynövekedéssel büszkélkedhet, opciós tételként lehetőség van ugyanis a két plusz ülés konfigurálására is. Ez esetben a harmadik sor mögött maradó csomagtér mérete 200 litert tesz ki, ha pedig nem utazik azokon senki, teljes egészében a padlóba süllyeszthetők. Az összehajtogatott két pótülés által elfoglalt hely az ötüléses verzióban egy 90 literes tárolórekesznek ad helyet a csomagtér padlója alatt. Az utastér variálhatósága egyszerű, a poggyásztér mérete könnyű mozdulatokkal erőlködés nélkül elvégezhető, a műveletek egyértelműek.

Nagytestű utazó- és szabadidőautó lévén a kényelmi szolgáltatások mellett komfortfokozat dolgában is jól áll az új X5-ös. Szériában kínálja a kétzónás automata klímabernedezést, az iDrive rendszert a hozzá tartozó 6,5 colos színes monitorral, a multifunkciós bőr kormánykereket, továbbá az első és hátsó dupla pohártartókat és az öblös, fedeles fiókokat.

A legjobb helyen

Akármilyen kényeztetésben is van dolgunk az új X5-ös fedélzetén, a legjobb helyen a vezetőülésben érezhetjük magunkat. A hatalmas méretű külső tükrökből jól látjuk a kasztni oldalait és a mögöttes történéseket, a nagy üvegfelületeknek köszönhetően pedig a körkilátás sem korlátozott. Indulás előtt két, eddig ismeretlen művelettel találkozunk: az egyik az elektromos rögíztőfék, a másik pedig a sebességváltó kontakt-programkapcsolója. Mindkettő kezelése egyszerű, téveszteni nem lehet, az adaptációhoz azonban szükséges néhány leállás/elindulás.

Az európai piaci bevezetést mintegy négy hónappal megelőző nemzetközi menetpróbán előbb a 4,8 literes V8-as benzines, majd a soros hathengeres turbódízel állt rendelkezésre. A teljes egészében átdolgozott, új motorvezérléssel és környezetkímélőbb üzemmel (Euro 4, ULEV II) szolgálatba lépő 32 szelepes egység hengerűrtartalma 401 cm3-vel, teljesítménye pedig 11 százalékkal nőtt. 355 lóereje több, mint elegendő a 2,2 tonnás test mozgatásához. A motor érces robajjal kel életre, sportos hangja mindig hallható - az akkusztikáért felelős tervezők talán nem is akarták diszkrétebbé tenni a jelenlegi csúcsverzió dörmögését. Az egység készségesen teljesíti a gázadási parancsokat, könnyedén lódítja meg a járművet, de karakterén érezni, hogy nem sétakocsikázára fejlesztették. A komótos, kirándulós, felfedezős tempónál sokkal jobban kedveli a hajszolós etapokat, viselkedése jóval harmonikusabbnak érződik, mint amikor zabolázott telivérként bukdácsol. A hatfokozatú, a korábbinál lényegesen gyorsabb kapcsolási idejű Steptronic sebességváltó szépen cseréli az áttételeket, Sport menüpontban pedig szélesebb mozgásteret enged a fordulatszám-tartományban.

Kedvenc lehet

Ahogy a V8-as atletikus tulajdonságaival és cseppet sem visszafogott hangjával domborít, úgy a dízelmotoros verzió nyugalmat sugárzó jellegével és bő harmadával nagyobb hatótávolságával hívta fel magára a figyelmet. A 235 lóerős és 520 Newtonméteres maximális nyomatékú, szimplaturbós motor hangja egyátalán nem tolakodó, szépen duruzsolva teszi a dolgát. A könnyű terepszakasszal spékelt 130 kilométeres útvonalon haladva biztonságos rugalmasságú előzési tulajdonságai mellett a fedélzeti komputer által tolmácsolt 8,2 literes átlagfogyasztás is abszolút pozitívumként értékelhető. Nem nehéz megjósolni, hogy kontinensünk majdani X5-ös értékesítésében ez lesz a favorit...

A 3.0d verzió 14 960 000 forintos bázisárral várja a kuncsaftokat (a 272 lóerős 3.0i ára még nem ismert), gazdagabb alapfelszereltségét tekintve pedig több mint egymillió forintnyi tartozékkal kínál többet az elődmodellnél!

 
Time
 
Real Madrid
 
Időjárás
Animált Felhőtérkép

12 
órás Animált Felhőkép Magyarországról

Animált Hőtérkép

12 órás Animált 
Hőtérkép Magyarországról
 
Szerinted...
milyen az új Nissan Skyline?

Jobb mint a régi
A régi jobb
Rossz
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szavazás II.
Ki nyeri a 2007. MotoGP bajnokságot?

Valentino Rossi
Nicky Hayden
Loris Capirossi
Colin Edwards
Daniel Pedrosa
Casey Stoner
Valaki más
Mi az a MotoGP?!?
Nem tudom
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
REAL
 
Zidane&Becks
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?